ze státního rozpočtu ČR v rámci Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů spolufinancovaného ze státního rozpočtu ČR a Evropského sociálního fondu uzavřená na základě § 120 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů
Úřad práce v Mostě
- Tř. Budovatelů 1989, 434 01 Most
- Jehož jménem jedná:JUDr. Jana Šmejcová
- Kontaktní osoba:Bc. Alena Zieglerová
- IČO: 00554898
(dále jen „poskytovatel“)
a
Mikroregion Most - Jih
- Volevčice 22, 435 26 Volevčice
- Zastoupený:Petr Pillár
- IČO:70226687
- Bankovní spojení:20183-1042140399/0800
(dále jen „příjemce“)
uzavírají na základě žádosti o finanční podporu z Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů ze dne 30.3.2005 (unikátní kód žádosti:„ YHVBvC“) a rozhodnutí výběrové komise o schválení finanční podpory z veřejných prostředků ze dne 23.6.2005 č.j. CZ.04.1.03/1.1.06.1/0007dohodu o poskytnutí příspěvku podle § 120 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti (dále jen „dohoda“) na realizaci grantového projektu.
Článek I
Předmět dohody
- Příjemce se zavazuje realizovat následující grantový projekt:
Registrační číslo projektu: | CZ.04.1.03/1.1.06.1/0007 |
Název projektu: | Nastartování podpory aktivní politiky zaměstnanosti v mikroregionu Most - Jih |
Číslo a název opatření: | 1.1 Posílení aktivní politiky zaměstnanosti při zaměstnávání uchazečů a zájemců o zaměstnání |
Datum zahájení realizace projektu: | 01.08.2005 |
Datum ukončení realizace projektu: | 31.07.2007 |
(Dále jen „projekt“)
- Projekt tvoří v podobě žádosti o finanční podporu přílohu č. 1 této dohody.
- Poskytovatel se zavazuje poskytnout příjemci příspěvek na realizaci projektu.
Článek II
Příspěvek
- Příspěvek (finanční podpora z veřejných prostředků) se touto dohodou poskytuje příjemci na úhradu uznatelných výdajů projektu, maximálně do výše 2 270 950,00 Kč:
Č. | Druh příspěvku | Výše finanční pomoci | Podíl na veřejném spolufinancování (v%) | Podíl na celkových uznatelných nákladech (v%) |
1. | Podíl národního spolufinancování | 567 738,00 Kč | 25 % | 19,28 % |
2. | Podíl příspěvku z Evropského sociálního fondu | 1 703 212,00 Kč | 75 % | 57,84 % |
3. | Celkem veřejné spolufinancování (č. 1 + 2) | 2 270 950,00 Kč | 100 % | 77,12 % |
4. | Soukromé spolufinancování | 673 650,00 Kč | X | 22,88 % |
5. | Celkové uznatelné náklady (č. 3 + 4) | 2 944 600,00 Kč | X | 100 % |
Článek III
Podmínky použití příspěvku
- Vztahy související s poskytnutím příspěvku se řídí zejména zákonem č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a změně některých dalších zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č. 551/2004 Sb., kterou se stanoví zásady a termíny finančního vypořádání se státním rozpočtem, státními finančními aktivy nebo Národním fondem,nařízením Rady (ES) č.1260/1999 o obecných ustanoveních o strukturálních fondech, nařízením Komise (ES) č. 438/2001, kterým se stanoví podrobná pravidla pro provádění nařízení Rady (ES) č. 1260/1999 ohledně řídících a kontrolních systémů pro pomoc poskytovanou v rámci strukturálních fondů, nařízením Komise (ES) č. 1685/2000, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení Rady (ES) č. 1260/1999 ohledně uznatelnosti výdajů na činnosti spolufinancované strukturálními fondy, nařízením Komise (ES) č. 448/2004, kterým se mění nařízení (ES) č. 1685/2000 stanovující prováděcí pravidla k nařízení Rady (ES) č. 1260/1999 ohledně uznatelnosti výdajů na činnosti spolufinancované strukturálními fondy a kterým se ruší nařízení (ES) č. 1145/2003, a dalšími platnými právními předpisy České republiky (dále jen „ČR“) a právem Evropských společenství (dále jen „ES“).
- Pravidla používání finančních prostředků jsou v souladu s programovým dokumentem Operační program Rozvoj lidských zdrojů (dále jen OP RLZ), Dodatkem k OP RLZa pravidly Příručky pro žadatele o finanční podporu grantových projektů OP RLZ (dále jen „Příručka pro žadatele“) a Příručky pro příjemce finanční podpory grantových projektů OP RLZ (dále jen „Příručka pro příjemce“). Tyto dokumenty jsou pro příjemce závazné a jsou volně přístupné na webových stránkách www.esfcr.cz.
- Závaznými jsou verze jmenovaných dokumentů platné pro příslušné kolo výzvy.
Článek IV
Obecné podmínky
- Příjemce je oprávněn použít příspěvek pouze na výdaje související s realizací projektu schváleného Konečným příjemcem (poskytovatelem), a to postupem stanoveným v Příručce pro příjemce.
- Příjemce je oprávněn použít příspěvek pouze na výdaje, které jsou uznatelné ve smyslu nařízení Komise (ES) č. 1685/2000 a nařízení Komise (ES) č. 448/2004 a které jsou v souladu s pravidly vymezenými v Příručce pro příjemce.
- Za uznatelné se považují pouze výdaje projektu vzniklé během realizace projektu, nejdříve dnem podepsání dohody.
- Při realizaci projektu je příjemce povinen vycházet ze schválené žádosti o finanční podporu (příloha č. 1 dohody), zejména harmonogramu realizace a rozpočtu projektu.
- Příjemce není oprávněn ke dni uzavření dohody ani v průběhu realizace projektu čerpat na tytéž aktivity jiné finanční prostředky z rozpočtové kapitoly poskytovatele, z jiných rozpočtových kapitol státního rozpočtu, státních fondů, jiných strukturálních fondů EU nebo jiných prostředků EU.
Článek V
Platební a finanční podmínky
- Příjemce se zavazuje, že bude mít po dobu trvání projektu, a to až do doby ukončení financování projektu, zaveden zvláštní bankovní účet určený výlučně pro projekt OP RLZ (viz příloha č. 2 dohody – ověřená kopie smlouvy o zřízení účtu).
Dnem ukončení financování projektu je den vyplacení poslední částky finanční pomoci (závěrečné platby) ze strany poskytovatele příspěvku.
- Do 30 kalendářních dnů od uzavření dohody bude příjemci poskytnuta na tento bankovní účet první platba ve výši 25 % z celkové výše příspěvku stanoveného touto dohodou (zaokrouhleno na celé stokoruny dolů).
- Další finanční prostředky budou poskytovány po předložení žádosti o platbu, dokladů prokazujících uskutečněné výdaje a průběžné nebo závěrečné monitorovací zprávy. Lhůty a způsob předkládání žádostí o platbu a monitorovacích zpráv jsou stanoveny v Příručce pro příjemce.
- Příjemce se zavazuje předkládat poskytovateli žádost o platbu vyplněnou v informačním systému MSSF-BENEFIT, a to v elektronické i tištěné podobě. Společně se žádostí o platbu předkládá doklady a přílohy požadované podle Příručky pro příjemce a průběžné monitorovací zprávy. Žádost o platbu předkládá ve lhůtě 3 měsíců od podání poslední žádosti o platbu, případně po vyčerpání min. 75 %dosud nevypořádaných plateb, pokud tato skutečnost nastala dříve.
- Pokud poskytovatel žádost o platbu předloženou spolu s příslušnými doklady a s průběžnou monitorovací zprávou schválí, bude poskytnuta příjemci do 25 pracovních dnů od jejího schválení další platba ve výši rovnající se součtu uznatelných výdajů uvedených v poslední předložené žádosti o platbu, nejvýše však v takové výši, aby součet všech prostředků dosud poskytnutých příjemci nepřesáhl 90 % celkové výše uznatelných výdajů uvedených v této dohodě.
Zbylých 10 % uznatelných nákladů bude proplaceno až po ukončení celého projektu po předložení žádosti o závěrečnou platbu, závěrečného vypořádání projektu včetně příloh požadovaných v Příručce pro příjemce a závěrečné monitorovací zprávy.
- Pokud poskytovatel zjistí, že předložená žádost o platbu je neúplná nebo obsahuje formální nedostatky, příjemce žádost doplní nebo opraví v poskytovatelem stanovené lhůtě.
- Pokud poskytovatel při předložení žádosti o platbu zjistí, že existuje podezření na nesrovnalost, případně na porušení rozpočtové kázně ve smyslu zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech, ve znění pozdějších předpisů, je oprávněn pozastavit příjemci poskytnutí další platby.
- V případě nedodržení podmínek vyplývajících příjemci z dohody o poskytnutí příspěvku bude příspěvek nebo jeho část na základě § 44 písm. a) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech vymáhána příslušným správcem daně.
- Příjemce se zavazuje v případě nesrovnalosti, kdy se současně nejedná o porušení rozpočtové kázně (zejména v případě porušení zákona č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách), na základě výzvy poskytovatele pomoci, vrátit tyto prostředky na určený účet dle pokynů poskytovatele do 30 kalendářních dnů od doručení výzvy. Za okamžik doručení se v případě pochybností považuje 10. pracovní den po uložení na poště.
- Po ukončení projektu příjemce příspěvek finančně vypořádá v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech, ve znění pozdějších předpisů a vyhláškou č. 551/2004 Sb., kterou se stanoví zásady a termíny finančního vypořádání se státním rozpočtem, státními finančními aktivy nebo Národním fondem.
- Pokud poskytovatel schválí žádost o závěrečnou platbu, předloženou spolu s celkovým vypořádáním výdajů projektu a se závěrečnou monitorovací zprávou, bude příjemci zaslána poslední platba příspěvku do 25 pracovních dnů od jejího schválení. Poslední platba příspěvku bude poskytnuta ve výši rovnající se součtu uznatelných výdajů uvedených v závěrečné žádosti o platbu. Součet prostředků poskytnutých celkem příjemci nesmí přesáhnout celkovou výši příspěvku uvedenou v této dohodě.
- Příjemce se zavazuje nejpozději v okamžiku podání žádosti o závěrečnou platbu doložit výši přímých výnosů získaných v průběhu realizace projektu a odečíst je v této výši od celkových uznatelných výdajů.
- Příjemce se zavazuje nejpozději v okamžiku podání žádosti o závěrečnou platbu prokázat vynaložení prostředků soukromého spolufinancování formou doložení příslušných účetních dokladů.
Článek VI
Specifické závazky příjemce
- Příjemce je povinen vést účetnictví v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů nebo daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů. Pokud příjemce povede daňovou evidenci, musí příslušné doklady prokazující náklady související s projektem splňovat předepsané náležitosti účetního dokladu dle § 11 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. Tyto doklady musí být správné, úplné, průkazné, srozumitelné a musí být vedeny průběžně písemně, chronologicky, způsobem zaručujícím jejich trvalost.
- Příjemce se zavazuje vést oddělené analytické účty o všech účetních případech vztahujících se k projektu. Příjemce se dále zavazuje smluvně zajistit, aby také všichni jeho partneři vedli analytické účty o všech účetních případech vztahujících se k realizaci projektu, na který obdrží finanční prostředky z příspěvku od příjemce.
- Příjemce se zavazuje uzavřít s každým účastníkem „Dohodu o účasti v projektu č.CZ.04.1.03/1.1.06.1/0003, jejíž jednu kopii předá poskytovateli. Pokud je tímto účastníkem uchazeč o zaměstnání, zájemce o zaměstnání a osoba se zdravotním postižením zařazená do pracovní rehabilitace (dále jen „fyzická osoba vedená v evidencích úřadu práce“), který byl do projektu vyslán úřadem práce, předá příjemce poskytovateli dvě kopie této dohody o účasti v projektu.
- Pokud jsou součástí projektu rekvalifikace nebo příprava k práci, jichž se bude účastnit uchazeč o zaměstnání nebo osoba se zdravotním postižením zařazená do pracovní rehabilitace, příjemce zabezpečí, že rekvalifikační zařízení po dohodě s příslušným úřadem práce vyšle tyto účastníky projektu v dohodnutém termínu na úřad práce k podpisu příslušných dohod a to nejpozději 3 pracovní dny před zahájením rekvalifikace nebo přípravy k práci.
- Příjemce se zavazuje, že zašle poskytovateli nejpozději 14 kalendářních dnů před zahájením rekvalifikace uchazeče o zaměstnání nebo osoby se zdravotním postižením v pracovní rehabilitaci zařazené do rekvalifikace v rámci projektu vyplněnou „Nabídku zabezpečení rekvalifikace“ na formuláři poskytnutém úřadem práce, a to v elektronické podobě a přílohy v písemné podobě.
- Příjemce se zavazuje zajistit, že v rámci projektu bude rekvalifikaci pro uchazeče o zaměstnání v souladu s § 108 odst. 2 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti provádět pouze akreditované zařízení nebo vzdělávací či zdravotnické zařízení, které má akreditované vzdělávací programy (dále jen „rekvalifikační zařízení“).
- Příjemce se zavazuje zajistit ve smlouvě s rekvalifikačním zařízením a organizacemi zajišťujícími poradenské činnosti, že:
- rekvalifikaci a poradenské činnosti provedou v plném rozsahu podle obsahu schváleného projektu;
- účastníkům rekvalifikace stanoví studijní a výcvikové povinnosti;
- účastníky prokazatelně seznámí s předpisy o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a předpisy o požární ochraně mající vztah k poradenské a rekvalifikační činnosti;
- zajistí bezpečnost a ochranu zdraví účastníků během celé poradenské a rekvalifikační činnosti;
- účastníky rekvalifikace vybaví nezbytnými ochrannými pracovními prostředky, pokud to charakter praktické přípravy vyžaduje;
- zodpovídají za škody vzniklé účastníkům rekvalifikace v průběhu poradenské činnosti nebo rekvalifikace bez jejich zavinění
- uzavřou pojištění pro případ své odpovědnosti za škodu na zdraví účastníků na dobu účasti naporadenské a rekvalifikační činnosti;
- zajistí v průběhu poradenské a rekvalifikační činnosti prokazatelnou denní evidenci docházky účastníků;
- neprodleně písemně informují, nejpozději do 8 kalendářních dnů, příslušný úřad práce, pokud:
- účastník nenastoupí na poradenskou činnost nebo na rekvalifikaci,
- účastník rekvalifikace neplní stanovené studijní a výcvikové povinnosti,
- účastník porušuje předpisy či řády odborného nebo rekvalifikačního zařízení,
- nastanou další závažné skutečnosti, zejména překážky v poradenské nebo rekvalifikační činnosti,
- se účastník rekvalifikace nepodrobí závěrečnému ověření získaných znalostí a dovedností,
- informuje poslední pracovní den kalendářního měsíce, pokud rekvalifikace probíhá, příslušný úřad práce o přítomnosti účastníků rekvalifikace.
- neprodleně písemně informují, nejpozději do 8 kalendářních dnů, příslušný úřad práce, pokud vzniknou překážky, které znemožní pokračování rekvalifikace;
- předloží příslušnému úřadu práce písemný návrh na vypovězení dohody o rekvalifikaci s účastníkem rekvalifikace, který neplní studijní a výcvikové povinností nebo porušuje předpisy a řády rekvalifikačního zařízení;
- nejpozději do 14 dnů po ukončení rekvalifikace a poradenské činnosti zašlou příslušnému úřadu práce závěrečný protokol, který bude minimálně obsahovat seznam účastníků, kteří úspěšně ukončili rekvalifikaci nebo poradenské činnosti, včetně čísel vydaných dokladů o jejím absolvování a vzor dokladu;
- údaje o účastnících použijí v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění.
- Příjemce se zavazuje bezodkladně písemně poskytnout na žádost poskytovatele jakékoliv doplňující informace související s realizací projektu.
- Příjemce se zavazuje poskytovateli písemně oznámit jakoukoliv změnu projektu dle přehledu v Příručce pro příjemce v nejbližší monitorovací zprávě. V případech podstatných změn je povinen předem požádat poskytovatele o souhlas s provedením změn.
- Příjemce se zavazuje řádně uchovávat originál dohody o přidělení příspěvku včetně jejích případných dodatků včetně příloh, veškeré originály účetních dokladů a originály dalších dokumentů souvisejících s realizací projektu po dobu 10 let od ukončení financování projektu. Výše uvedené dokumenty a účetní doklady budou uchovány způsobem uvedeným v zákoně č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a v zákoně č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, v platném znění. Touto povinností zaváže i partnery projektu.
- Příjemce je povinen při zadávání zakázek, jejichž předpokládaná cena přesahuje limit 2 000 000 Kč bez DPH, uskutečňovat zadávání v souladu s podmínkami stanovenými zákonem č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách.
- Při zadávání zakázek, jejichž předpokládaná cena nepřesahuje limit 2 000 000 Kč bez DPH, se příjemce zavazuje postupovat dle Příručky pro příjemce.
- Příjemce se zavazuje s dodavateli projektu smluvně zajistit takové platební podmínky, aby byla doložena účelovost příslušných částek včetně specifikace jednotlivých uznatelných výdajů.
- Příjemce zahrne do smluv uzavíraných v souvislosti s realizací projektu s třetími osobami (dodavateli a partnery) závazek poskytnout příjemci veškeré doklady související s realizací projektu a plněním monitorovacích ukazatelů, které si vyžádají kontrolní orgány.
- Po celou dobu realizace projektu je příjemce povinen dodržovat právo ES, zejména pravidla hospodářské soutěže, platné předpisy upravující veřejnou podporu, zadávaní veřejných zakázek, principy ochrany životního prostředí a prosazování rovných příležitostí. Příjemce se zavazuje smluvně zajistit, aby právo ES dodržovali také všichni partneři po celou dobu realizace svého projektu.
- Příjemce je povinen nakládat s veškerým majetkem získaným byť i jen částečně z finanční pomoci dle dohody s péčí řádného hospodáře, zejména jej zabezpečit proti poškození, ztrátě nebo odcizení.
- Příjemce se zavazuje poskytovatele neprodleně informovat o uložení povinnosti vrátit příspěvek nebo jeho část z jiných důvodů než je finanční vypořádání s poskytovatelem a písemně oznámit každé porušení rozpočtové kázně ve smyslu zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech, ve znění pozdějších předpisů, a to nejpozději do 10 kalendářních dnů ode dne, kdy toto porušení zjistil.
- Příjemce se zavazuje uskutečňovat propagaci projektu v souladu s nařízením Komise (ES) č. 1159/2000, o informačních a propagačních opatřeních, která mají být prováděna členskými státy v souvislosti s pomocí ze strukturálních fondů, a pravidly stanovenými v Příručce pro žadatele.
- Příjemce se zavazuje naplňovat monitorovací ukazatele uvedené v žádosti o finanční podporu během realizace projektu. Příjemce je povinen poskytovateli předkládat monitorovací zprávy dle Příručky pro příjemce:
- průběžnou monitorovací zprávu o postupu realizace projektu, která musí být předložena vždy s průběžnou žádostí o platbu (první zprávu nejpozději do 3 měsíců od uzavření dohody),
- závěrečnou monitorovací zprávu o projektu, která musí být předložena do 2 měsíců od ukončení realizace projektu dle dohody.
- Příjemce je povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole, nařízením Komise (ES) č. 438/2001, kterým se stanoví podrobná pravidla pro provádění nařízení Rady (ES) č. 1260/1999 ohledně řídících a kontrolních systémů pro pomoc poskytovanou v rámci strukturálních fondů, nařízením Rady (ES) č. 1260/1999 o obecných ustanoveních o strukturálních fondech a v souladu s dalšími právními předpisy ČR a právem ES vytvořit podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k realizaci projektu, umožnit průběžné ověřování souladu údajů o realizaci projektu uváděných v monitorovacích zprávách se skutečným stavem v místě jeho realizace a poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění kontroly. Těmito oprávněnými osobami jsou poskytovatel a jím pověřené osoby, územní finanční orgány, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány oprávněné k výkonu kontroly. Příjemce má dále povinnost zajistit, aby obdobné povinnosti ve vztahu k projektu plnili také dodavatelé a partneři projektu.
- Příjemce se zavazuje poskytovatele bezodkladně informovat o všech kontrolách provedených podle předchozího odstavce ze strany jiných subjektů než poskytovatele, o všech uložených nápravných opatřeních, která jsou výsledkem těchto kontrol a o jejich splnění.
- Příjemce je povinen realizovat nápravná opatření, která mu byla uložena oprávněnými subjekty na základě prováděných kontrol, a to v požadovaném termínu, rozsahu a kvalitě a v souladu s § 18 zákona o finanční kontrole. Příjemce je dále povinen informovat o splnění nápravných opatření toho, kdo tato nápravná opatření uložil a poskytovatele příspěvku.
- Příjemce se zavazuje neprodleně informovat poskytovatele o přeměně společnosti podle § 69 zákona č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, snížení základního kapitálu, vstupu do likvidace, prohlášení konkurzu a povolení vyrovnání.
Článek VII
Závěrečná ustanovení
- Za porušení nebo nesplnění povinností stanovených v čl. V odst. 1, 3, 4 a čl. VI odst. 9 až 23 dohody následuje podle § 44a odst. 4 písm. b) rozpočtových pravidel sankce odvodu ve výši 2 % z celkové částky příspěvku.
- Při porušení rozpočtové kázně ze strany příjemce, s výjimkou případů podle čl. VII odst. 1,se postupuje podle § 44 a) odst. 4 písm. c) rozpočtových pravidel.
- Odstoupí-li příjemce či poskytovatel ze závažných důvodů od realizace projektu, je příjemce povinen poskytnutou nevyužitou část příspěvku vrátit ve lhůtě, kterou určí poskytovatel.
- Příjemce souhlasí se zveřejněním informací o průběhu realizace projektu, jeho cílech a výsledcích jako nástrojích pro zajištění informovanosti o přínosech poskytovaného příspěvku.
- Veškeré změny nebo doplňky této dohody mohou být provedeny pouze písemnou formou.
- Tato dohoda je vyhotovena v šesti stejnopisech, z nichž pět vyhotovení obdrží poskytovatel a jedno příjemce.
Nedílnou součástí této dohody jsou přílohy:
1.Žádost o finanční podporu z OP RLZ
2.Ověřená kopie smlouvy o zřízení účtu
3.Smlouva o partnerství (Mikroregion Radonicko)
4.Smlouva o partnerství (Mikroregion Nechranicko)